donderdag 12 januari 2017

Gehaakte lampenkap met patroon



Ik was al een tijdje op zoek naar een leuk lampenkapje voor mijn schemerlampje. Van de week liep ik bij de Kwantum en daar zag ik iets leuks; Een gehaakte lampenkap. Jammer dat er alleen maar keuze was uit ronde lampenkappen. Mijn voorkeur ging uit naar ovaal. Dan maar zelf aan de slag met een basic ovale lampenkap.

Nodig:
Ovaal lampenkapje: 20cm doorsnee
Royal garen (Zeeman)
Haaknaald nr 4

Ik zette 75 lossen op, en haakte eerst een toer vasten. Daarna haakte ik verder met de boordsteek. Om de boordsteek te doen, begin je eerst met 2 lossen. Vervolgens haak je een half stokje onder het v-tje aan de voorkant en dan weer een half stokje onder het volgende v-tje aan de achterkant. Dit herhaal je om en om. De toer sluit je met een halve vaste in de 2e losse van het begin. Totaal haakte ik 22 toeren. Om het helemaal af te maken, naaide ik mijn eigen label erop. Daarna trok ik het haakwerk over de lampenkap en voila! Superleuk geworden!

Als je een beetje handig bent kun je het natuurlijk toepassen op verschillende groottes
Instagram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten