donderdag 22 juni 2017

boho tas en gehaakte bikini

Voor Moederdag omhaakte ik een mooie tas voor mijn moeder. Het ontwerp en patroon van deze tas heb ik zelf verzonnen. Hierbij werd ik geïnspireerd door Adinda Zoutman. Zij haakt heel leuke en kleurrijke tassen en omslagdoeken. Het lijkt een beetje de style van Oilily.


Verder zag ik op instagram allemaal gehaakte bikini's voorbij komen. Dat leek mij ook leuk! Al vroeg ik mij wel af of dat allemaal goed in vorm blijft als het materiaal nat wordt. Inmiddels heb ik een bikini gehaakt in lichtblauw. En nu ben ik alweer bezig met een bikini in mint-groen, ze zijn zo leuk! Ik moet zeggen dat ze ook erg mooi blijven en goed in water gedragen kunnen worden. De bikini heeft zelfs voorgevormde/padded cups. 

 

Het belangrijkste bij het haken van een bikini is dat het een licht garen betreft, dat het goed strak gehaakt wordt en dat er bijvoorbeeld elastiek in het broekje gezet wordt. Dit kan zowel bij de tailleband als bij de benen. Als je de bikini wilt voeren, kun je dit het beste doen met lycra. Dit is hetzelfde materiaal als waar normaal gesproken badpakken en bikini's van gemaakt worden. Dit rekt lekker mee en blijft goed in model zitten. 

Het patroon is een betaald patroon (gevonden via etsy), maar zeker het geld waard. Het patroon is uitgeschreven voor meerdere maten en heel gedetailleerd met duidelijke uitleg en foto's. Eigenwijs als ik ben zie ik toch altijd wel mogelijkheden om een patroon te optimaliseren. Daarom haak ik de mint-groene bikini volgens mijn eigen aanpassingen.



Het eindresultaat volgt. Benieuwd naar waar ik het patroon vandaan heb? Of wil je nog meer tips? Stuur mij een berichtje






Geen opmerkingen:

Een reactie posten